måndag 13 januari 2014

Kontraster

I söndags körde jag ett långpass med ett litet gäng från klubben. Det blåste galet mycket under passet och jag var jättenöjd med att komma ut och få sällskap i ovädret. Efter lite förlängning på slutet fick jag ihop 3 h och 45 km. Bara stakning hela passet för att vänja av mig med att "fuska" med benen...;-)

Det var tredje tretimmars stakpasset på tre veckor. Känns bra att få till de här passen inför Vasan (och Marcialonga!! jäklar vad snart det är nu!!)

Planen har ju varit att bli en mer allround åkare som inte bara stakar men nu känner jag att jag kommit en bra bit på vägen och vill satsa järnet på stakningen fram till Vasan för att inte tappa på det som varit, och förhoppningsvis är, min styrka.  

Distanspasset blev det sista passet i en helt ok träningsvecka. Med 12,5 h träning var det den bästa på länge tyvärr.

Idag snöade det när jag gav mig hem från jobbet. Bussen hem var sen på grund av trafikkaoset som uppstår när det kommer ett par mm snö i Skåne och jag blev lika chockad över snöfallet och bestämde mig för att skippa rullskidsåkning.

Egentligen hade jag tänkt köra skierg-intervaller på gymmet men det var så skönt väder och så fint med all snön att jag snörde på mig mina Icebugs och stack ut för att köra tröskelintervaller istället.

Jag hade ingen superkänsla i kroppen idag så jag försökte bara genomföra så smärtfritt som möjligt. Jag körde 5 st 8 min intervaller med 1,5 min gåvila. Hade lite känningar i vänster knä som blev värre på de två sista intervallerna men jag tror och hoppas att det inte är någon fara. Men jag tar det lite lugnt med löpningen några dagar framöver för säkerhetsskull.

Nu är det bara två veckor kvar innan jag lämnar Sverige en dryg vecka för att åka Marcialonga och König Ludwig Lauf.  Jag ser verkligen fram emot det och håller tummarna att jag kan få till lite åkning på snö innan dess!

Januari?

Januari!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar